Projektowanie pierwszego odcinka trzeciej linii metra w Warszawie
W ostatnim przetargu na stworzenie projektu pierwszego odcinka trzeciej linii metra w Warszawie, wpłynęła jedna oferta. Propozycja ta, finansowo mieszcząca się w ramach budżetu wyznaczonego przez ratusz, dotyczy ośmiokilometrowej trasy z sześcioma nowymi przystankami. Start budowy planowany jest na za cztery lata.
Konsorcjum składające się z ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. (lider) oraz Metroprojekt Sp. z o.o., zgłosiło ofertę na zaprojektowanie trasy metra M3 od stacji Stadion Narodowy do stacji Gocław. Kwota przedstawiona w ofercie wynosiła ponad 78 milionów złotych brutto, podczas gdy miasto przeznaczyło na ten cel kwotę ponad 81,5 milionów złotych.
Ratusz informuje, że projektowana linia będzie miała długość ponad ośmiu kilometrów i obejmować będzie siedem stacji, w tym sześć nowo wybudowanych. Pierwsi pasażerowie powinni skorzystać z niej kilka lat po rozpoczęciu budowy w 2028 roku.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektów budowlanych oraz uzyskanie niezbędnych pozwoleń na budowę. Zamówienie to będzie realizowane etapami, obejmując między innymi opracowanie raportu dotyczącego wpływu inwestycji na środowisko i uzyskanie stosownych decyzji, a także opracowanie projektów budowlanych z wymaganymi decyzjami administracyjnymi. Wykonawca będzie również pełnił nadzór autorski. Oferta zgłoszona przez konsorcjum jest obecnie analizowana przez komisję przetargową pod kątem formalnej poprawności oraz merytorycznej zawartości.
Miasto poinformowało, że okres realizacji zamówienia wynosi 36 miesięcy od daty podpisania umowy. Nadzór autorski ma być prowadzony od początku do końca prac budowlanych, realizowanych w ramach osobnej umowy, ale nie dłużej niż do końca 2032 roku.